Általános szerződési feltételek

Utolsó módosítás: 2022. március 14.

A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazzák az Eladó által üzemeltetett www.oriaskep.hu weboldalon (továbbiakban Weboldal) elérhető szolgáltatások Megrendelő általi igénybevételének és használatának feltételeit. Jelen ÁSZF nem tartalmazza a Weboldal adatkezelésére vonatkozó információkat. 

A Megrendelő tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat.

1 A szerződő felek

1.1 Eladó

Név: Vámos Balázs EV.
Székhely: 9700 Szombathely, Nefelejcs u. 3.
Adószám: 67613063-1-18
Nyilvántartási szám: 50489114

1.2 Vevő

Megrendelőnek minősül mindazon belföldi és külföldi természetes- és jogi személy, aki a Weboldalon rögzített megrendelésükkel a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételekkel digitális képről nyomtatott kép készítés szolgáltatását igénybe veszi.

2. Szerződés tárgya

A Megrendelő által a Weboldal használatával az Eladó részére megküldött vagy a Weboldalról kiválasztott digitális fényképekről nyomtatott kép előállítása és a Megrendelő részére történő átadása (személyes átvétel vagy házhoz szállítás útján).

3. Rendelés, vásárlás

3.1 Általános információk

A Weboldal tartalma és a rendelés szolgáltatás Megrendelő számára regisztráció nélkül érhető el.
A rendelőfelület a /megrendeles útvonalon érhető el.

3.2 Megrendelés menete

  1. Saját képfájl feltöltése, vagy fotó választása a Weboldalon
  2. Kívánt képformátum és méret, valamint nyomtatandó terület kiválasztása, opcionális megjegyzés fűzése a képhez
  3. Vevő adatainak megadása
  4. Megrendelés elküldése
    A megrendelés elküldését követően a képernyőn megjelenik a megrendelés visszaigazolása melyet Eladó a Vevő által megadott e-mail címre is elküld legkésőbb 14 (tizennégy) munkanapon belül. A megrendelést visszaigazoló email alapján létrejött Szerződéstől az Eladó a 3.4 pontban megjelölt esetben elállhat.

3.3 Szerződés létrejötte

Amennyiben Megrendelő a Weboldalon elérhető bármely terméket megrendeli, úgy a megrendeléssel adásvételi szerződés jön létre Megrendelő, mint vevő és Eladó között. A szerződés határozatlan időtartamra jön létre, mely az elkészült termék átvételével (személyes átvétellel vagy a kiszállítással történő átvétellel) minősül teljesítettnek és szűnik meg.

A megrendelést visszaigazoló e-mail tartalmazza a Megrendelő által a megrendelés során megadott adatokat (személyes adatok, számlázási és szállítási adatok) és a megrendeléshez tartozó elemek (feltöltött digitális fénykép vagy fényképek) felsorolását, megrendelt mennyiségét, továbbá a termék árát és a fizetendő végösszeget. Ha Megrendelő bármilyen hibát észlel a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt haladéktalanul jeleznie kell Eladó felé, az adatok javítása érdekében.

A megrendelés és annak elfogadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:82-6:85.§-ai és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet szabályai irányadóak. 

3.4 A megrendelés visszautasítása, Eladó elállási joga 

Amennyiben a Weboldalon megrendelt termék megvásárlása – készlethiány okán vagy egyéb okból – nem lehetséges, úgy Eladó a Megrendelő által megadott email címre megküldött levélben erről Megrendelőt tájékoztatja, a megrendelést visszautasítja. Ebben az esetben Eladó a termék vételárát – amennyiben az megrendeléskor bankkártyával vagy azt követően átutalás útján megfizetésre került - a fenti tájékoztatástól számított 3 (három) munkanapon belül egy összegben átutalás útján visszafizeti Megrendelő részére. Eladót a vételár visszafizetése esetén sem kamat sem egyéb költségtérítés nem terheli.

Eladó fenntartja a jogot, hogy bármely okból – ideértve az esetleges készlethiányt - a már visszaigazolt megrendelés alapján létrejött szerződéstől 8 (nyolc) munkanapon belül indoklás nélkül a vételár teljes visszafizetése mellett, térítési és egyéb kötelezettség nélkül elálljon. Ebben az esetben Eladó a termék vételárát - amennyiben az elállásig megfizetésre került - az elállástól számított 3 (három) munkanapon belül visszafizeti a Vevő részére. Eladót a vételár visszafizetése esetén sem kamat sem egyéb költség nem terheli.

3.5 Vevő elállási joga

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) c) pontja kimondja, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. 

3.6 Egyéb rendelkezések

A Weboldalon megrendelést leadni, szerződést kötni kizárólag magyar nyelven lehetséges.

Eladó a Ptk. rendelkezéseinek megfelelően az általános szerződési feltételeit (ÁSZF) hozzáférhetővé teszi a Weboldalon. A Szolgáltató az on-line rendelési felületen biztosítja, hogy a Megrendelő az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibákat szerződési jognyilatkozatának megtételét megelőzően kijavíthassa. 

Eladó köteles Megrendelő szerződési jognyilatkozatának (megrendelés) megérkezését elektronikus úton késedelem nélkül visszaigazolni (visszaigazoló e-mail). Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól és a szerződés teljesítésére nem kötelezhető, ha a visszaigazolás Megrendelőhöz nem érkezik meg legkésőbb 48 órán belül.

Figyelemmel arra, hogy a felek között létrejövő szerződés ún. távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződésnek minősül, mely Megrendelő számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, Eladó egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül Megrendelő szerződési nyilatkozatának megtétele előtt felhívja Megrendelő figyelmét az alábbi információkra:

  1. a megrendelt termék lényeges tulajdonságaira;
  2. a megrendelt termékért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegére, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségre (így különösen a fuvardíjra vagy a postaköltségre), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetésére, hogy további költségek merülhetnek fel;
  3. határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeire;
  4. Megrendelő kötelezettségeinek a szerződés szerinti legrövidebb időtartamára.


4 Termékek ára, fizetés

A Eladó a Weboldalon közzéteszi a termékek és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások vételárát. A termékek (szolgáltatások) vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon van feltüntetve. A termékek vételára – kiszállítás igénylése esetén – a kiszállítás költségét nem tartalmazza. A termékek (szolgáltatások) ára Magyar forintban kerül feltüntetésre. 

Abban az esetben, ha a Weboldalon hibás ár kerül feltüntetésre – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves (pl. a termék közismert vagy általánosan elfogadott árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő hibás árra), akkor Eladó nem köteles a terméket (szolgáltatást) hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében Megrendelő elállhat vásárlási szándékától. 

A termék átvételére a Megrendelő a teljes vételár kifizetését követően jogosult. 

Eladó fenntartja magának a jogot, hogy bizonyos termékkör (így különösen nagyobb méretek) esetén a termék átvételét kizárólag személyes átvétel formájában biztosítsa és kiszállítást csak kifejezett kérésre, Megrendelő kockázatára teljesítsen. 

A vételár teljes kifizetéséig a termék vonatkozásában Eladó a tulajdonjogát fenntartja. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Megrendelő birtokába kerül, úgy felelősséggel tartozik Eladó irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

4.1 Fizetési módok

A weboldalon történő megrendelés végösszegének azonnali kifizetése történhet bankkártyás rendszeren keresztül, bankkártyás fizetéssel. Az online bankkártyás fizetést az OTP Bank biztosítja. A kártyaadatokat a tranzakció alatt SSL titkosítás védi. Abban az esetben, ha a Megrendelő által használt böngészőprogram az SSL titkosítást nem támogatja, úgy az internetes bankkártyás fizetési módot nem tudja használni. A fizetés a OTP Bank által kibocsátott Visa Electron és Cirrus Maestro bankkártya használatával, illetve bármely bank által kibocsátott dombornyomott Visa és VISA Electron (Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi), EuroCard/MasterCard, JCB kártyák és internetes kártyák használatával, a szükséges kártyaadatok megadásával történhet. Az online rendelési felületen, a megrendelés utolsó fázisaként a „Fizetés bankkártyával” ikonra kattintva a Megrendelő az on-line fizetést bonyolító OTP Bank  internetes felületére kerül. A Megrendelő bankkártya adatai magas védelmi szintű authentikációs titkosítási módszereket használó csatornákon keresztül jutnak el a Bankhoz. A megrendelés és a fizetés folyamatának különválasztásából adódóan a Szolgáltató a bankkártya adatokról nem szerez információt, csak a fizetés tényéről értesül. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Bank oldala tájékoztatja a Megrendelőt. A sikeres tranzakciót követően (ami a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti), a Bank elindítja a Megrendelő (kártyabirtokos) számlájának megterhelését. A Megrendelő (kártyabirtokos) hibájából eredően jelszavának harmadik személy által történő felhasználásból adódó károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A Megrendelő hibájából történt hibás, téves adatbevitelből, a megrendelés elírásból származó károkért a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal. 


5 Szállítás

5.1 Házhoz szállítás

A házhozszállítás díját minden esetben a megrendelés összegzése oldalon láthatja Megrendelő, mely a megrendelt terméktől és a kiszállítás helyétől függ. 

A futárszolgálat tájékoztatja Önt arról, hogy mely időpontban várható a kézbesítés A kézbesítésről a futárszolgálat egyeztet egyenesen a Vevővel. 

A számlát vagy nyugtát Eladó elektronikus úton megküldi Megrendelőnek. Megrendelőnek köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni.

Amennyiben a kézbesítés sikertelen, úgy a futárszolgálat szintén az Ön értesítése mellett további 2 (kettő) alkalommal megkísérli a Terméket az Ön részére kézbesíteni, illetve felveszi Önnel a kapcsolatot időpont egyeztetés céljából. Amennyiben a kézbesítés mindhárom alkalommal sikertelen ideértve, ha a futár nem tudja Önnel felvenni a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken vagy az egyeztetett időpontban sem lehetséges a kézbesítés a megadott címen, úgy a futár a Terméket visszaszállítja az Eladónak. 

A Magyarországon kívülre történő házhoz szállítás szabályai a fentiektől eltérhetnek, a kézbesítés részletes feltételeiről egyedileg tájékoztatjuk Vevőt.

5.2 Személyes átvétel

A VÍRUSHELYZET MIATT AZ IRÁNYADÓ SZABÁLYOZÁS ALAPJÁN SZEMÉLYES ÁTVÉTELRE JELENLEG NINCS LEHETŐSÉG! 


6. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás 

6.1 Megrendelő hibás teljesítés esetén a Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelő kijavítást vagy kicserélést kérhet – kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Eladó számára a Megrendelő más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Megrendelő a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Eladó költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Eladó adott okot. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

6.2 Az a Megrendelő, aki a Ptk. szabályai szerint Fogyasztónak minősül (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Egyéb esetekben a Megrendelő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

6.3 A termék (ingó dolog) hibája esetén az a Megrendelő, aki a Ptk. szabályai szerint Fogyasztónak minősül (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy) - választása szerint – a fentiekben meghatározott kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

6.4 A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.

6.5 A Megrendelő a termékszavatossági igényét a termék Eladó általi forgalomba hozatalától (átvételétől) számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultság megszűnik.

6.6 Eladó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

Eladónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

6.7 Ugyanazon hiba miatt a Megrendelő kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét érvényesítheti.

6.8 Eladó nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna, így jótállási kötelezettsége nem áll fenn.

6.9 A szavatossági igényeit a Megrendelő Eladó ügyfélszolgálatánál, a jelen ÁSZF szerint meghatározott mindenkori elérhetőségeken érvényesítheti.


7. Panaszkezelés, jogérvényesítés

7.1 Eladó elérhetőségei:

Cím: 9700 Szombathely, Nefelejcs utca 3.
Nyitva tartás: Hétfő - Péntek 09:00 - 17:00
Email: info@oriaskep.hu
Telefon: +36-30-3656239

7.2 Eladó a szóbeli panaszt vagy kifogást, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség (a panasz jellegéből adódóan) vagy ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor Eladó a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt köteles megőrizni. Eladó a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén köteles helyben a Megrendelőnek átadni. 

7.3 Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt panasz esetén Eladó a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt köteles megőrizni. A Szolgáltató köteles a Megrendelőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni a jegyzőkönyv másolati példányát. 

7.4 A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet egyedi azonosítóval köteles ellátni, amit a Megrendelővel is közölni kell. Eladó a jegyzőkönyvben rögzített panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Eladó az elutasítás indokáról írásban tájékoztatja a Megrendelőt.